11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Serbest Ticaret Alanı, Gümrük Birliği ve Ekonomik Birlik arasında ayrım yapabilir
  • Avrupa’nın ekonomik gelişiminin 2. Dünya Savaşı sonrasındaki bölgeleri nasıl etkilediğini analiz edebilir
  • Doğu ve Batı Avrupa arasındaki değişik ekonomik gelişim farkını açıklayabilir
  • Birleşik Devletlerin Avrupa entagrasyonuna katkısını inceleyebilir
  • “Intensive” büyüme ve “extensive” büyüme arasındaki farkı ve bunun Avrupa’nın gelişimine etkisini analiz edebilir
  • Farklı devletlerin kendi para birimlerinin geleceği konusunda verdikleri kararları karşılaştırmalı olarak inceleyebilir
  • Varolan farklı merkez bankası türlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir
  • Güncel finansal krizin Avrupa Parasal Bütünleşmesini nasıl etkilediğini inceleyebilir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş David N. Balaam and Michael Veseth. “The European Union: The Economics and Politics of Integration” in Introduction to Political Economy, Second Edition, 2001. p. 231-251; Hitiris, Chp. 1
2 Avrupa’nın Ekonomik Tarihi Barry Eichengreen. “Innovation and Integration: Europe’s Economy Since 1945”; Baldwin and Wyplosz, Chp. 1
3 Küreselleşme ve bölgesel para birimleri Benjamin Cohen. “Monetary Governance in a World of Regional Currencies”
4 Optimum Currency Areas DeGrauwe. Chp. 1 & 2; Baldwin and Wyplosz, Chp. 11
5 Ortak para biriminin fayda ve zararları DeGrauwe, Chp. 3 & 4
6 Arasınav
7 Türkiye Merkez Bankası ve Avrupa Merkez Bankası DeGrauwe, Chp. 8; Caner Bakır, Merkezdeki Banka: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Uluslararası Bir Karşılaştırma. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007.
8 Mali Politika ve “the Stability and Growth Pact” Baldwin and Wyplosz. Chp. 18; DeGrauwe, Chp. 10
9 AB BütçesiOrtak Tarım Politikası McDonald and Dearden, Chp. 4; Nello, Chp. 11; Baldwin and Wyplosz, Chp. 12; Riley, Geoff. Economics Case Study: European Common Agricultural Policy, 2003; McDonald and Dearden, Chp. 11; Hitiris, Chp. 7; Nello, Chp. 12
10 Bölgesel Politika Baldwin and Wyplosz, Chp. 13; McDonald and Dearden, Chp. 8; Hitiris, Chp. 10; Nello, Chp. 15
11 Dış Ticaret Politikası Hitiris, Chp. 8; Baldwin and Wyplosz, Chp. 15; Nello, Chp. 18 & 19; McDonald and Dearden, Chp. 12
12 Rekabet Politikası Riley, Geoff. Economics Case Study: European Competition Policy and the Single European Market, 2003; Case Study: Volkswagen and Nintendo; Baldwin and Wyplosz, Chp. 14; Nello, Chp. 17; McDonald and Dearden, Chp. 5
13 Vergilendirme Politikası Hitiris, Chp. 5
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Baldwin, Richard and Charles Wyplosz. The Economics of European Integration, London: McGraw Hill, 2009. Third Edition.De Grauwe, Paul. Economics of Monetary Union, New York: Oxford University Press, 2009. Eighth Edition.Nello, Susan Senior. The European Union: Economics, Policies and History, London: McGraw Hill, 2009. Second Edition.Hitiris, Theo. European Union Economics, London: FT Prentice Hall, 2003. Fifth Edition.Eichengreen, Barry and Jeffry A. Frieden. The Political Economy of European Monetary Integration. Westview Press, 2000. Second Edition.McDonald, Frank & Stephen Dearden. European Economic and Monetary Integration, 4th Edition, Prentice Hall Financial Times, 2005. Pelkmans, Jacques. European Integration: Methods and Economic Analysis, New York: FT Prentice Hall, 2006. Third Edition.
Önerilen Okumalar/Materyaller Uluslar arası ve ulusal haber baskıları ve AB ekonomisi üzerinde kitaplar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
15
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
20
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010